^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

03 May 2013

Home » , , , » *jangan join AKPK*

*jangan join AKPK*


as salam, 

opsss, jangan buat kesimpulan terus dengan tajuk tu yerk..... entry bi bukan aku x bagi kengkawan join AKPK, tapi sila BACA SAMPAI HABIS dulu apa yang aku nak share nieh..... lepas tu baru uat kesimpulan..... wokeh.....


erm, ritu saje la berdiskusi dengan member opis, asalnya dia cerita nak buat loan, then berjangkit pasal camner nak langsai hutang dengan cara cepat, then tercerita pulak pasal AKPK..... so, tergoogle lah aku pasal AKPK nieh.....




kengkawan pernah dengar apa itu AKPK?
ker ada yang dah join?.....
AKPK adalah satu agensi yang boleh membantu kita dalam pendidikan kewangan, memberi kaunseling kewangan dan cara menguruskan kredit dengan bahasa mudah macamana kita nak mengawal hutang.....
agensi ni ada kaitan yang sangat rapat dengan Bank Negara Malaysia ye kengkawan.....

 dari carian aku, orang yang banyak gunakan khidmat AKPK ni adalah orang yang ada hutang kad kredit..... ada yang 5 kad, ada yang 8 kad, ada yang sampai 10 kad pon ada.....

aku x boleh la nak komen lebih2 pasal ni sebab aku x guna khidmat agensi ni.....
so jom kita tengok baik ke buruk ke AKPK ni kat kita.....

sedikit dari pembacaan aku pasal AKPK.....

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

NEGATIF

Saya dan keluarga benar2 mahu membeli rumah atau kalau boleh membina rumah, masalahnyer saya sukar untuk membuat pinjaman oleh kerana saya ader AKPK, buat masa ini saya dan keluarga masih lagi menumpang dirumah bapa saya, ialah bak kata perpatah baru2 tu memang lah bau ewangi, lama2 tu bau taik...

Saya terlibat dengan AKPK tu pun pasal kad kredit, bukan saya tak bayar , tapi saya mengurangkan bayaran setiap bulan dari RM1200 kepada RM340 dan Alhamdullilah tiada gangguan lagi dari bank2 yang berkenaan.

Dan sekarang pula timbul lagi satu masalah untuk mencari tempat tinggal untuk kami sekelurga...tak tido malam dibuatnya memikir.KWSP akaun 2 tu aderlah RM38K kalau campur ngan bini tu ader lah RM 40K, isteri lak lama dah tak kerja kerana menjaga anak.
  
**********
mmg rugi g AKPK.. sume loan kena freeze..

**********
 1. Akan kena blacklist oleh bank2 selama tempoh perlindungan Bank Negara (via AKPK)
2. Bank2 akan tau kita pernah minta tolong Big Brother sb tak mampu bayar hutang…bank akan take note benda ni..
3. Financial kita terikat atas telunjuk AKPK….
Klu kantoi bayar settlement … klu tak silap 2 kali…ke atau sekali… you’re out from the program…
Dan back to square one…

**********
Jgn apply AKPK sebab :
1) Ko akan kena blacklist selama-2nya…
2) Akan kena blacklist selagi masih hidup.
3) Nak apply loan PASTI kena reject selama-2nya sebab nama dah blacklist.
4) Pendek kata jgn apply AKPK.
Sebabnya member aku sendiri call officer AKPK dan dia mengakui akan hal blacklist ni.
Tq.

**********
but kalau ada positif dia sure ada negatif dia…
kadar bayaran tetiap bulan akan ditetapkan oleh AKPK..
segala maklumat kewangan kita akan direkod…
sory la nak melancong2 ke.. ape ke…
plan nak buat pinjaman apa sorry skit…
setel bagi habis semua hutang dulu…
kesimpulan, akpk nie hanya sesuai bagi yang betul2 dah xde jalan nak pusing, pastu tido pun dah x lena.. kiranya tahap paling kritikal la.. elok lah ke AKPK… pada yang ada peluang lagi tue.. cuba usahakan dulu…

**********
memanglah akpk bagus dapat membantu tapi selepas habis bayar akpk, saya tak dapat membeli apa2 misalnya kereta, motor atau rumah, sekarang nie saya tersesak.. tak tahu nak buat macam mana!! saya tanya akpk kenapa tak boleh apply loan, akpk jawab terpulang kepada bank… saya tanya bank kenapa tak boleh apply loan, bank cakap u ada apply akpk dulu so susah nak apply mana2 bank!!



POSITIF

 AKPK… ianya merupakan suatu rahmat kepada penghutang!!!
Jika someone dah duduk bawah AKPK dia tidak boleh disentuh oleh bank, diishtiharkan bangkrap… dan boleh lah tido lena skit daripada dulu… kalau join AKPK nie kira nya mcm dapat lesen besar la dari Bank Negara… bank semua x boleh kacau dah…

 **********
bro and sis…saya sudah join akpk. total hutang saya untuk 8 credit card ialah rm24k. memang saya gila..terlalu memboros..sekarang akpk telah menetapkan bayaran rm400..untuk lebih kurang 70bulan. interest from 18% jatuh ke 5%. sekarang saya bebas dari panggilan dari bank yang megejar untuk duit. tapi syarat setiap bulan kena bayar sebelum akhir bulan..kepada acc akpk. bagi pendapat saya akpk banyak membantu..terutama mengurangkan bunga

**********
aku rasa bukan blacklist, BNM akan masukan nama kita kedalam satu list yang ikut program ni. program ni bagus utk yg dah lepas paras hidung (bernafas dalam lumpur ) sebab dia akan restructure semua hutang korang.

**********
AKpk adalah satu badan kerajaan yang ditubuhkan oleh bank negara untuk membantu mereke yang menghadapi masalah pembayaran balik pinjaman. x silap saya AKPK dah banyak membantu orang dan kebanyakkan berjaya menyelesaikan masalah mereka. akpk cuma orang tgh diantara penghutang dan bank. akpk akan cube memujuk bank supaya mengurangkan interst dari 18% untuk kredit card sehingga ke 8% untuk kredit kad. kite akan bayar ke AKPK dan AKPK yang akan mengagihkan bayaran kepada bank, jadi Kawan saya hanya tumpu kepada 1 bank sahaja. kawan saya sendiri sudah 2 tahun dalam Program DMP yg disediakan oleh AKPK. kawan saya ada 10 kreditkad, dan sebelum tahu akpk kawan saya kena bayar kat bank sebanyak lebih dari 3000.00 sebulan untuk 10 kredit kad untuk setiap bank, tp alhamdullillah sejak akpk bantu, dia hanya bayar 1100.00 sebulan untuk 10 bank. terima kasih akpk. kini dia telah selesaikan 4 bank dengan membayar habis. tinggal 6 bank saje lagi, dan pembayaran ke akpk menurun sebanyak 580.00 sebulan.insyaallah dia akan selesaikan sikit2. kini pembelanjaan kawan saya itu lebih teratur dan dia sekeluarga bahagia, harus diingat AKPK TIDAK BLACKLISTKAN ORANG. hanya membantu dan bagi pendapat kepada orang awam. dan tiada cas dikenakan.

**********
Just nak share pengalaman kawan bf sy. Commitment dia sblm ke akpk adalah RM5800/sbln, enrol dmp akpk tinggal RM2700. Br 3 thn, sy tgk dia tukar keta…dpd honda civic ke skrg ni ford focus platinum+ yg baru tu. Dia straight away join akpk sbb kena retrench with very minimal compensation. Sementara akpk settle dgn bank2, the process can buy him at least 2 months to survive.
Sy tnya bf sy, mcmmana dia blh buat loan keta sedangkan dia under akpk sbb org dok kata klu masuk akpk takleh dah wat loan bagai…bf sy bgtau, mana ada blacklist2 ni. terpulang pd budi bicara pihak bank la nk bg loan ke tak. Gaji dia pun dah naik dpd 9000++ (co lama yg retrench dia) kpd 12k++ di co skrg. Of course b4 dia trade in keta dia tu, bf sy kata kwn dia dah ada settle a few accounts.
So, all in all, as long as income kita “mencukupi” ( that is, mengikut budi bicara pihak bank) & takder commitment2 lain yg “makan” gaji bersih kita, maybe bank blh approve.
I think, akpk ni beneficial klu dah ada rumah & keta kot. Sbb, klu takleh wat loan pun takper, dah ada keperluan asas tu. Tp klu masuk akpk b4 beli rumah & keta, then gaji pun tak baper nak cantik…..maybe bank dah tak “trust” sbb bkn kerana u dah ada history dgn akpk…tp u dah ada history takleh manage ur debt.

**********
Sedar tak sedar, dah lebih tiga tahun saya di bawah bantuan AKPK. Setiap bulan tak miss bayaran AKPK, alhamdulillah. Ada bank yang hantar statement, ada yang tak, jadi agak sukar untuk melihat secara keseluruhan akaun hutang saya di bawah AKPK. Tapi memandangkan bank-bank pun dah tak ganggu saya melalui telefon, jadi saya pun kurang mengambil peduli sangat mengenai baki pinjaman di bank.

Untuk mempercepatkan lagi tempoh untuk saya mencapai hidup bebas hutang, saya telah menggunakan RM50 yang kurang dari AKPK itu untuk dibayar secara terus ke bank pinjaman yang lain. Dengan ini, bank-bank lain pun akan lagi cepat habis hutangnya.

**********
Kalau dikira dari segi konsepnya, kita langsung tidak berhutang apa-apa dengan AKPK. AKPK hanyalah satu badan yang mewakili kita, menjaga hak kita sepanjang tempoh kita menyelesaikan hutang dengan bank. AKPK menjanjikan bank untuk memastikan kita membayar hutang bank mengikut kemampuan kita melalui perjanjian kita, disebabkan itu, AKPK menanggung sedikit risiko untuk kita membuat bayaran hutang ke bank. Dengan ini, bank mungkin bersetuju mengurangkan kadar faedah disebabkan AKPK menanggung sebahagian dari risiko ini. Kaedah pembayaran hutang pula, kita menyalurkan keseluruhan bayaran ke AKPK. AKPK memastikan kita membuat bayaran dan kemudiannya mereka menyalurkan bayaran tersebut ke bank berkenaan tanpa cas apa-apa ke atas kita. Selain bayaran melalui AKPK, kita juga bebas untuk buat bayaran tambahan sendiri ke bank berkenaan untuk mempercepatkan penjelasan hutang.

**********
Bank nak duit dr customer, jd dorang akan ambil customer yg ada duit dan boleh dipergunakan utk dapat keuntungan. Meraka yg sedang atau telah melalui AKPK, bukan sahaja mempunyai sejarah yg berisiko dari segi duit, tp juga telah diberi pendedahan oleh AKPK mengenai nilai wang. Jd bank takut sikit nak dekat org2 yg pernah AKPK sbb susah dorang nak tipu kita ngan servis2 dorang utk dptkan duit kita.

**********
loan masih boleh buat....

tapi secara implicit agak sukar nak dapat...sebab banks nak reduce risks...so customer with poor record nih dorang try to avoid ler...lagi2 kalau kerja swasta...current condition memang tak favour dorang...

macam kawan bono yang kerja gomen tuh dapat loan sebab as usual lah kerja gomen high security...

**********
sumber : www.majalah.com, www.bebas-hutang.com, moneymatter7.blogspot.com, www.bicarajutawan.com

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


ha, tu sebahagian yang aku ambil dari website tertentu, nak lagi terang dan jelas boleh jer taip AKPK, lepas tu klik butang 'search'..... so lagi macam2 n banyak ilmu yang akan kita dapat.....
xder la dari satu sumber jerk n kita terus buat kesimpulan AKPK x bagus, AKPK jahat dan lain2 lagi kan.....
setiap apa yang kita buat mesti lah ada pro n kontra nya.....
orang kata, sebelum buat sesuatu, ukur baju di badan sendiri dulu.....

so, renung renungkan dan selamat beramal.....
eceh, pinjam quote Prof Izi jap.....
hehe

k, sekian


pssst : setakat ni cukuplah dulu loan yang ada, x mor tambah dah..... lama lagi tu nak abes..... huhu

130 comments

May 3, 2013 at 9:00 AM

salam jumaat yang indah

May 3, 2013 at 9:13 AM

ye la.ade la buruk baiknya...

May 3, 2013 at 10:09 AM

Good sharing akak.. Sya pun baru2 nie ofis buat seminar dengan AKPK tentang pengurusan kewangan peribadi.. sangat2 bagus.. banyak info & tips yang berguna.. tp sya x sempat nk share kat blog lagi.. Insyaallah sya akan share jugak untuk manfaat semua nnti..;p

May 3, 2013 at 11:12 AM

ok AKPK ni mmg bagus tp kesan die selagi hutang tak setel gaji tak byk + komitmen (sara hidup + hutang bagai tu)
mmg nama kita akan masuk CCRIS dlm bank negara... bank tak trust kite sbb masalah ngan kawalan kewangan gitu ... klu blacklist akan msk ctos ...mmg langsung tak leh wat hutang selagi hutang tak byr...

tp ccris gaji byk lepas byr komitmen ...bank boleh je lps buat loan ...

nasihat aku ... pakai kad kredit 1 bank utk terdesak ...cam kes nk isi minyak ke ..warded ke ...

May 3, 2013 at 1:49 PM

ini bara baca info pasal AKPK. memang ade baik buruknye kan~
thanks.

Anonymous
May 3, 2013 at 4:47 PM

terpulang msg2 anda pro & con nyer

June 21, 2014 at 12:03 PM

SEBENARNYA SEMUANYA TERPULANG PADA DIRI PEMINJAM ITU SENDIRI...

Sebelum peminjam bermasalah menggunakan bantuan AKPK.. PHAK AKPK akan mengadakan TAKLIMAT PENERANGAN TENTANG BANTUAN AKPK.. TERMASUKLAH PENERANGAN TENTANG LOAN REJECTED pada semua bank bila peminjam setuju untuk menggunakan khidmat AKPK selagi mana hutang lama BELUM SELESAI..

Selepas taklimat baru lah peminjam akan buat keputusan untuk menggunakan khidmat AKPK atau tidak.. AKPK sekadar membantu anda menyelesaikan hutang2 yg anda bermasalah Untuk buat bayaran..

Jadi kalau anda ada masalah hutang selesaikan.. ambik release letter dan nama anda kembali normal untuk apply pinjaman lain..

yg penting selesaikan hutang yg menghantui diri anda yg membuatkan anda ingin ke AKPK.. dah selesai baru buat keputusan.. untuk beli apa2..

bak kata org hutang lama tak settle kenapa nak hutang lagi..

June 23, 2014 at 4:40 PM

@Hafez Azali setuju dengan saudara Hafez Azali..

thanx share info

August 24, 2014 at 11:27 PM

Elo....aku byr je abis byr akpk....buat loan umah n kete....ok je lulus.sapa kata blacklist?semuanya atas budi bicara bank la....

September 26, 2014 at 5:23 PM

mane ade kene blacklist spai bile2 .. settel semua hutang taging dari bank negara dah di keluarkan dari bank semua settel .. blh minta loan baru ...

October 28, 2014 at 8:00 PM

Asskom...sya nk tnya klau loan rumah bleh masuk under akpk x..??tq

January 15, 2015 at 2:07 PM

salam tuan, untuk makluman tuan, selepas tuan habis dengan program AKPK, tuan akan layak kembali untuk membuat loan. AKPK tidak pernah blacklistkan mana2 penghutang. Malahan AKPK membantu anda dari tindakan undang2 dari pihak bank.

January 27, 2015 at 3:38 PM

Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk perniagaan, melaksanakan projek, membeli hartanah, Pendidikan, atau membayar untuk apartmen. Kati MORGAN PERKHIDMATAN ONLINE adalah sebuah organisasi kewangan yang boleh membantu anda mencapai impian anda dengan usaha yang kurang. Kadar faedah yang rendah @ 4%. APA SAHAJA KREDIT ANDA! Anda masih boleh memohon. e-mel; katimorganfinancialcompany@gmail.com

February 4, 2015 at 9:32 PM

Klu ada personel loan dgn mbsa boleh akpk membantu

February 6, 2015 at 9:36 PM

xpayah fikir pasal AKPK jom kita buat business ni ..kalau rajin xsampai 5 bulan semua hutang boleh sattle...
JOM!! www.projekpendapatanpasif.com/r/554503/aziziali
projek ni memang diakui oleh pakar kewangan no.1 malayisa..AZIZI ALI
masukn alamat email je nanti saya hantar email berikutnya..

May 12, 2015 at 2:51 AM

Kalau kereta 1 tahun x bayar akpk boleh tolong x...

May 12, 2015 at 5:40 PM

@Amer Hafiz erm x berani nak cakap apa sebab x pernah berurusan dengan akpk setakat ni,
apa yang saya tau tugas akpk adalah tolong kita manage duit untuk bayaran, so rujuklah ke akpk untuk dapat pencerahan berkaitan perkara tersebut.

May 15, 2015 at 11:36 AM

Sye pnah mnggunakan khidmat AKPK pstu sye kantoi baya bole x klau sye join smule khidmat akpk ni..

June 26, 2015 at 11:41 AM

Adakah anda memerlukan pinjaman? atau memerlukan pinjaman untuk membayar jabatan atau bil-bil anda bimbang tidak lebih, dan jika ya, sila hubungi kami secara terus di: jeffersoncarsonloanfirm@hotmail.com

nama: ....
Jumlah Pinjaman yang diperlukan: ...
menyatakan: ....
negara: ...
Nombor telefon: .....

NOTA: SEMUA MAIL PERLU DIHANTAR KE EMAIL INI: jeffersoncarsonloanfirm@hotmail.com

August 26, 2015 at 8:50 PM

Sape kata AKPK tak bagus? Saya ikut Program ni OK je..lagi bagus actually..centralised semua hutang and hilang sakit kepala dek kena kejar..seriously bagus sangat..try dulu baru ckp bagus ke tak!

August 28, 2015 at 1:18 AM

Assalam..
Saya ada hutang yg sgt byk dgn bank rakyat.. 2 akaun loan.. smua masih berbaki RM248k..
Now.. sy pun dah x bekerja.. cuma buat freelance utk projek2 kcik.. pun xmampu nk bayar.. sbb digunakan utk keluarga dan beberapa urusan lain..
Hidup sgt tertekan apabila rumah bapa saya nak disita.. sbb masa bt loan ikut alamat ic sy.. alamat rumah bapa saya.. kesian ayah saya..
So.. mmg bcadang utk bjumpa dgn AKPK ni..
Harap sgt2 jika dpt mbantu....

**penah sampai tahap nak bunuh diri sbb pkir mslh ni dan mnyusahkn org lain.. terutama ayah sy.. sy tau dosa.. tbayang jgk wajah2 ank isteri.. syukur Allah bg ptunjuk..
Just nak share ragam hdup sy skrg nih..

October 30, 2015 at 4:37 PM

Sy tak tau keberkesanannya tp boleh cuba...

http://Job4Living.com/?ref=215497

October 30, 2015 at 4:39 PM

Sy join gak.. Akpk bnyak membantu dr sebulan hanpr 3000 k ... skrg just 950 je . Alhamdulillah proses akpk pun cepat...
Yg ni lak kwn suggestkan ... betul atau x x pasti.. tp x rugi mencuba...
http://Job4Living.com/?ref=215497

November 3, 2015 at 8:45 AM

Sape2 yg ade utang 2,ak rekemen g AKPK...ak da 5 taon join n alhamdulillah utang ak da langsai 50% tau....pasal loan freeze awal2 AKPK da inform pon,so trpulang pd kite...ak smpi skrg dok menyewa sbb nk bt loan uma mmg xlpas la sbb name AKPK...tpi ak relax je n inshaaAllah everything's ok...janji utang settle dulu...xdela roh trgantung....phone ak pon snyp je sbb bank2 da x kol...kec org trsyang...hehe

November 9, 2015 at 11:42 PM

Semua hutang termasuk kereta dan rumah?

November 9, 2015 at 11:42 PM

Semua hutang termasuk pinjaman kereta?

November 27, 2015 at 3:11 PM

As salam saya nak tanya sikitlah suami saya pernah menjadi penjamin beli kereta dgn adik dia. boleh ke AKPK keluarkan nama saya dari nama penjamin loan tersebut...

December 1, 2015 at 1:33 PM

sazzhanny1118@yahoo.com

December 9, 2015 at 4:51 PM

Assalam Aku Apaigongjeng..
Saya pun ada masalah yg lebih kurang sama mcm awak..skrg ni bank tgh kejar saya dan saya hampir diisytiharkan muflis. hutang peronal loan saya terlalu tinggi. tertekan sgt2 rase n pernah terpikir nk bunuh diri..astaghfirullah..mujur ingat balik ALLAH kan ada...

dulu boleh bayar loan tu, tp sejak berhenti kerja..x mampu langsung nak byr dek byran bulanan yg tiggi. hr2 menangis smpi suami sy pening dgn saya. dia dh tolg byrkan loan tu setakat yg die mampu. mggu dpn sy baru nk jumpa pihak akpk..harap sgt dpat kurgkan beban sy ni.

mcm mana dgn awk dh jumpe pihak akpk ke? boleh share sikit pengalaman awak. terima kasih..

December 9, 2015 at 6:05 PM

Betul tu...saya dlm proses permohonan alpk... saya dah tanya pegawai tu..boleh buat loan bila habis hutang...cuma mukin susah sikit bank nak approve sbb kita ada rekod susah bayar utang....tapi kalau anda ada dlm situasi saya apa anda akan pilih...masuk dlm blacklisted selamanya selagi tak langsai hutang bank disamping bila2 masa akan disenarai bamgkrup atau maduk program akpk utk langsaikan hutang cuma beberapa tahun dgn ansuran yg kita mampu.. cthnya saya ade hutang 2 credit card pokok cuma rm2600 tapi pihak bank caj 43k selepas beberapa tahun dan satu lagi kad 7k jadi 60k..so saya berhutang 100k bunga dan interest shj..tapi pihak akpk memotong semua interest tu dan saya cuma bayar hutang pokok shj...dgn ansuran yg paling rendah setiap bln selama 5tahun...dan lepas ni saya bebas dari hutang dan boleh buat loan baru...juga saya boleh keluar negara selagi kita bukan bangrupsi...blacklist masih keluar negara sbb saya tanya dia sbb saya ada plan bekerja luar negara tahun hadapan. Program ni cuma peluang sekali seumur hidup dan pastikan bayaran ansuran bln berjalan lancar...kerana ansuran memang terlalu rendah..dan saya pasti kita boleh bayar..insyaallah.

December 9, 2015 at 6:08 PM

Betul tu...kalau tak masuk akpk..nama blacklist juga sbb tak langsai hutang dan lagi teruk bila2 masa risiko akan disenaraikan bangkrupcy.

December 9, 2015 at 6:11 PM

Boleh rasanya..hutang kereta kredit cad dan personal loan..loan rumah dan hartanah tak boleh.. buat pertanyaan dekat akpk ..google saje ada talian tol free

January 5, 2016 at 10:23 AM

Alternatif untuk mereka yang ada masalah hutang (yang berkaitan hutang kad kredit SAHAJA) dan tak nak jumpa AKPK boleh lah buat penstrukturan semula dengan EzPayment2U. Maklumat lanjut sila layari http://www.ezpayment2u.com

January 6, 2016 at 11:18 AM

@suaibdiecha setuju dengan you, cuba dulu baru tahu bagus ke tidak.....
jangan judge terlalu awal sebelum mencuba

January 6, 2016 at 11:50 AM

@Dieah Ahmad assalam,
rasanya AKPK cuma uruskan urusan berkaitan pengurusan pembayaran pinjaman, bukan pembatalan nama dengan mana2 pihak yang memberi pinjam.

so, rasanya puan kena berurusan dengan pihak yang memberi pinjam tersebut.

maaf kalau maklumat ni salah.....

January 6, 2016 at 11:52 AM

@emyliakhaizil assalam,

untuk makluman, saya belum berurusan dengan AKPK setakat ini (jan 2016) kerana saya rasa saya masih boleh uruskan pembayaran pinjaman saya dengan pihak bank. x taulah akan datang kan.

kalau saya dah ada pengalaman dengan AKPK ni, mungkin saya akan share di lain entry.

sekian

January 6, 2016 at 11:57 AM

@Farissa J ye betul

talian tol free AKPK
1800-88-2575

Anonymous
January 15, 2016 at 5:27 AM

Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar bil, pengembangan perniagaan, badan korporat atau pinjaman peribadi? Hubungi kami hari ini untuk pinjaman yang cekap dan dipercayai puasa semalam di melalui e-mel: elenanino07@gmail.com

Regards
Puan Elena

January 27, 2016 at 8:08 PM

Assalam tumpang tnya soalan, sy baru kali prtama jumpa akpk, untuk mngetahui cara2 brurusan dgn akpk,sy mmpunyai hitang trtunggak spt 2 kredit kad dan 2 prsonal loan, total lbih kurang 25k. Akpk buat kiraan 380 rm permnth selama 10 th,tetapi personal loan sy akan selesai pada prtengahan 2017, soalan sy, adakah pembayaran akpk sy akan brkurangan jika selepas selesai jika selesai pembayaran prsonal loan sy pada 2017, ataupun drpd total 25k, akpk buat kiraan selama 10 tahun dn sy kena bayar sehingga 10 th.mnta tlg kpada sesiapa yg brpengetahuan. T.kasih

Anonymous
March 4, 2016 at 3:39 AM

Saya Puan ROSEMARY, pemberi pinjaman pinjaman Islam, tetapi memberi Pinjaman kepada Individu, tidak kira percaya agama anda.
Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang anda, memulakan perniagaan, atau anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil-bil, mencari lagi kerana kami memberi pinjaman pada kadar 2%, manakala tidak menjadi pelanggan kami kerana kami meraikan ulang tahun ke tahun ke-50 kami . untuk menghubungi kami melalui e-mel syarikat:
rosemarymariaqualityloanservic@gmail.com atau rosemary mariaqualityloanservice@cash4u.com,
Semoga Allah merahmati kamu.

March 9, 2016 at 6:47 PM

Saya ada menggunakan hidmat akpk...adakah nama saya disenaraikam blacklist?

March 11, 2016 at 11:27 AM

Saya juga dlm progrm ni sejak 2010. Hutang sy pada masa tu 100k dgn 6 bank. Hutang kad kredit.
Masa sblm masuk program akpk, sy minta bantuan suami utk buat loan byr kad kredit sy. Tp bnyk bank dok call offer kredit kad, loan dsb.tp masa tu hanya 2 bank shj yg blh settle. Sbb sy x berdisiplin hutang sy x prnh surut. Dr total rm1500 sebulan sy kena byr utk 6 bank, akpk bantu saya byr rm830 sebulan utk 7 thn.utk setiap bank ada jadual bayaran yang ditetapkan. Cth cimb rm210, citibank rm170. Sethn prtama sy gunakan bonus sy utk settle satu bank sbb bank tu hutang tinggal rm1500, so akpk kurangkan byran sy kpd rm780 shj kerana bank islam cuma rm50 sebulan.
Selepas 5 tahun, cimb bg pengurangan utk sy byr dari baki rm17000 kepada rm1500 sahaja. So pada thn 2015 sy settlekan cimb dgn byrn rm1500 shj.
Thn 2016 sy dpt settlekan satu lg bank iaitu ocbc.
Lupa nk bgtau sy hutang dgn standard chartered, citibank, cimb, bank islam, ocbc, oub bank dan bank islam semasa join akpk.
Dari rm830 sekrg sy cuma byr rm340 sahaja utk thn 2016 ni. So ada lebihan duit sy. Blh simpan. Gaji naik pun x rasa terbeban. Sy bebas hutang bank. Cuma hutang koperasi je masih boleh buat. Sbb koperasi x tgk ccris. Dlm jadual ccriss dr 3 akaun yg ditulis dalam pemerhatian akpk, skrg xda dah. Sbb bank oub, standard chartered dam cimb tidak disenarai dlm pemerhatian khas dlm ccris. Kalau sy nk buat loan kete pun blh kot.
Insyaallah target sy thn 2017 sy nk settle semua.

March 29, 2016 at 5:35 PM

Assalamualaikum, tahniah dan alhamdulillah pada yg dah berjaya menstrukturkan hutang...saya pulak akan jumpa kaunselortu AKPK jumaat ni untuk program DMP tu..harap semua berjalan lancar...apa2 nanti saya update dan sharing pengalaman saya yang tak seberapa ni ye..

April 3, 2016 at 10:26 AM

Assalammualaikum semua.. sy terbaca tentang akpk bila search tentang cemana nak setel hutang.

Rasa nak je kontek akpk tau.

Loan personal boleh tak diorg urus?
. Sbb bnyak terbaca tentang kad kredit.

Kad kredit saya rm5k shj. Tapi personal loan tinggi sangat.

125k bsn
36k rhb bank
55k bank rakyat

Tak sukenye.. huhu.. ade boleh advise?.. and boleh tny akpk ni opis kat mane?

April 7, 2016 at 9:54 PM

Hahaha...akpk lah agensi yg bnyak makan interest ..untuk keuntungan diorg..just shared

April 8, 2016 at 6:12 AM

Kannan6666@yahoo.com.....can I get loan if under akpk

April 13, 2016 at 8:30 PM

Ketika diuji ingat Allah sedang mentarbiah kita. Istighfarla dan mohon keampunan...Call akpk ... mungkin diorang ada penyelesaiannya

April 18, 2016 at 5:49 PM

@emyliakhaizil
pendpt sya puan kunjungi akpk dgn kadar segera..dengar taklimat yg diberikan terlebih dahulu..then terserah puan

April 27, 2016 at 10:40 PM

Saya nak tanya kalau husband apply akpk, wife ada kerja boleh apply loan utk beli rumah tak?

May 4, 2016 at 1:21 PM

suka sy membaca bagi mereka yg da nak setel hutang piutang.. sedih membaca bg mereka yg masih lg di belengu hutang.. sape2 lagi yg ada masalah hutang boleh kol or wasap saya 0176180048.. in Sha ALLah sy cuba bantu anda sebagai seorang penasihat kewangan.

May 9, 2016 at 11:17 AM

Tak delah seperti yang u kata kan ni I oversea 3x setahun kot nama dah dok kat AKPK dah lama tak de masalh pun nak keoversea! cuma nak baut loan je tak boleh sebab hutang blom settle lps hutang settle ok je boleh beli rumah segala bagai boleh buat loan credi card semula pun tak de masalah pun cuma org org yang tak tau pasal AKPK je dok ckp yg bukn bukan padahal klu tak masuk AKPK nama langsung di istihar Muflis ok Muflis muflis langsung apa pun tak adapt, takat backlist tu lepas abis bayar esok boleh je buat apa yg korang nak weih..baik nama blaklist dari nama Muflis, muflis apa pun tak dapek. blacklist boleh lagi ke oversea tak de lah dok teperap dlm masia ni.klu dah di sistihar muflis or bankrup apa pun tak dapek dok lah situ sampai mereput. ya

May 15, 2016 at 6:40 PM

Salam...saya ada join akpk..pijaman saya buat 30k di bank yg saya blacklist 2..selama 4thn saya xbyr..so bunga naik..skrg jadi 42k..so pegawai akpk ckp..saya ttp kena byr bunga sekali..so saya xada plihan saya setuju..tkt hutang bertmbah byk..so mana dia yg pihak tuan cakap bunga di tolak..

May 19, 2016 at 5:32 PM

@ibugojes anida AKPK ada 13 pejabat di seluruh negara. boleh tengok kat website dorang
https://www.akpk.org.my/my/hubungi-kami

atau kalau dekat boleh g HQ AKPK kat KL
Level 8, Maju Junction Mall
1001 Jalan Sultan Ismail
50250 Kuala Lumpur
Tel: 603 2616 7766
Fax: 603 2616 7601

sekian, info dari wensite AKPK.

May 25, 2016 at 1:57 PM

Salam tuan. Saya telah disuruh tolak dari membuat program akpk oleh pihak bank dgn mengatakan akpk tidak membantu dan akan mengambil percent sepatut di bayar ke bank. Jumlah juga akan menjadi banyak jika kita menggunakan khidmat akpk. Saya keliru..

May 26, 2016 at 12:18 AM

Nama saya Jurjani Budi dari Subang Jaya malaysia. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada scamers dan curang di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya secara finansial tegang dan putus asa ketika toko saya mendapat dibakar, saya pergi ke bank saya tidak memenuhi syarat untuk pinjaman saya scammed oleh beberapa pemberi pinjaman dan serikat kredit online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal yang disebut pinjaman tanpa jaminan AASIMAHA Adila AHMED PINJAMAN FIRM sebesar Rm 250 juta dalam waktu kurang dari 14 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga hanya 1%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah i diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena saya berjanji saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres dan belajar lession dari kesalahan mereka. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi {aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com} Anda dapat juga menghubungi saya di emai saya {jurjanibude0811@gmail.com} Tidak ada biaya yang diperlukan harapan saya dan sukacita dipulihkan

Sekarang, semua saya lakukan adalah mencoba untuk bertemu dengan pembayaran pinjaman saya yang saya kirim langsung ke rekening bulanan.

May 26, 2016 at 10:28 PM

Akpk hanya menyekat kita daripada membuat loan baru dalam tempoh 2 tahun pertama. Jika pembayaran kita cantik mengikut jadual, kita boleh membuat loan baru. Tiada sekatan blacklisted

May 27, 2016 at 2:24 PM

sy baru join AKPK bulan Mac 2016 selepas pencarian maklumat hampir setahun dan mendengar penerangan dari Radio IKIM.FM. lagipon sy dah tak bekerja hampir setahun...lega dah sikit..mmg interest yang dikenakan agak rendah sbb AKPK dah turunkan interest...provided kalau kita mmg membuat pembayaran sebelum memohon AKPK.. Tahu tak pihak Bank sangat tak suka kalau kita apply AKPK sbb bank tak dapat interest projected sewaktu luluskan loan? Tapi kena ingat, once join AKPK, buat bayaran tanpa culas walau sekali..sbb once fail to commit payment, Bank Negara takkan lindungi kita lagi.. Bank Negara ni ibarat Mak pada bank2 yang ada dlm Mesia nih..so bila mak ckp kurang, terpaksalah terima...kan? gitulah perumpamaannya...Maksimum pembayaran adalah 10 tahun, so pd yg kerja swasta, bila naik gaji tuh..jgn lah joli pulak...simpan utk cuba settlekan hutang dulu...Kalau nk settle hutang cepat, liaise dengan bank for full settlement...
lagi satu, loan baru boleh apply bila kita dah settle semua hutang kita dgn bank melalui bantuan AKPK..
So tepuk dada, tnya poket...cukup ke nk bernafas.

May 31, 2016 at 9:48 PM

Terima kasih atas info yang diberi.. Saya pernah mendengar taklimat tentang akpk sewaktu program bersama koperasi. Tiada masalah dgn akpk. Skrg sy buat bisnes online dan sedang mencari partner. Sesiapa yang berminat untuk mencari pendapatan sampingan boleh email sy: mohd_adzikri@yahoo.com

June 11, 2016 at 9:47 PM

Hello, saya minta Puan Ayesha Sadeeq, Pengurus Sadeeq pinjaman invetments, Adakah anda berhutang? Anda ingin mengembangkan perniagaan anda, membayar bil-bil anda, kerja-kerja pengubahsuaian rumah, atau jika anda perlukan bantuan kewangan tujuan. Kami adalah untuk memberikan kehidupan yang lebih baik kepada orang di seluruh dunia dengan tiada caj untuk permohonan pinjaman polisi kami memberi pinjaman dengan kadar faedah 2% kepada individu dan Syarikat di bawah terma-terma dan syarat-syarat untuk memahami.
Hubungi kami melalui e-mel: (sadeeqinvestmentplan@gmail.com)

June 14, 2016 at 1:34 PM

Halo, aku Puan Maryan sani pemberi Pinjaman Pinjaman Peribadi. Perusahaan Kami menyediakan Pinjaman Pada Tingkat rendah 2%. Apakah Anda Perlu Pinjaman Mendesak Untuk melunasi Utang Anda, Atau Anda membutuhkan Pinjaman Untuk Meningkatkan Bisnis Anda, tagihan TUNAI VISA VISA Anda dan Meningkatkan Anda Fasiliti Perusahaan? Anda Telah Putusan yang Ditolak Oleh bank dan Institusi Kewangan lainnya? Layanan ini kepada Akan Memberikan Baik dojdocb.html entiti, syarikat, Bisnis lelaki dan Wanita Dan Kami TIDAK costomers terburu-buru kami pada TUNAI VISA VISA, melainkan Kita Memberikan Acha lebih pilkada waktu Untuk melunasi laon Acha Telah dikumpulkan. Namun, Peluang Kewangan Pada Langkah pintu Anda, jadi hubungi kami hari ini kepada melalui e-mel di: maryansaniloancompany@gmail.com

June 16, 2016 at 4:20 PM

Baik Seekers hari Pinjaman. Terdapat Penyelesaian untuk

anda

masalah kewangan
Kami adalah sebuah syarikat pinjaman yang berdaftar

sepenuhnya dan disahkan bahawa

menawarkan pinjaman bercagar dan tidak bercagar kepada

individu dan

syarikat pada kadar faedah yang sangat rendah 2. Kami

menawarkan

panjang dan pendek syarikat jangka loans.Our telah

mencatatkan banyak

kejayaan cemerlang dalam penyediaan kelas pertama

perkhidmatan kewangan kepada pelanggan-pelanggan kami

terutama di kawasan

pensindiketan pinjaman dan peruntukan modal bagi

individu dan syarikat. Kami telah membawa sakit

industri kembali kepada kehidupan. idea-idea perniagaan

yang baik oleh

menyediakan dana untuk permulaan kehidupan baru. Kami

mempunyai rangkaian

Pelabur yang bersedia untuk menyediakan dana apa sahaja

jumlah kepada individu dan organisasi untuk mula

perniagaan dan operations.We adalah kumpulan bertenaga

dan

profesional pinjaman yang berpengalaman dengan

pengetahuan yang menyeluruh

umum markets.In kewangan kami menawarkan gadai janji

rumah

pinjaman pinjaman perniagaan dan pinjaman kredit buruk

komersial

pinjaman permulaan huluan pinjaman modal pinjaman

pembinaan yang bekerja

pinjaman pinjaman kereta hotel. Kadar faedah kita 2

setiap tahunan

dibayar balik pinjaman kami mengambil masa maksimum 3

hari bekerja untuk mendapatkan

kepada semua pelanggan yang diluluskan di seluruh

globe.You boleh

hubungi kami melalui

instantloans.cash@gmail.com

July 10, 2016 at 8:48 AM


Bagaimana saya mendapat Diinginkan Jumlah Pinjaman saya dari Perusahaan Pinjaman Handal dan Trust (adrianfinancefirm@yahoo.com)

Halo semua, Nama saya Julia Lukas, saya tinggal di Saxony, Jerman. Di sini untuk bersaksi kebaikan Tuhan atas hidup saya, bagaimana dia membuat saya mendapat pinjaman saya dari Adrian Badan Keuangan {(adrianfinancefirm@yahoo.com)}. Seorang janda dengan kehidupan dua anak adalah neraka dan tidak nyaman bagi saya setelah kematian suami saya. Bagi saya untuk mengurus anak-anak saya saya harus mencari pinjaman untuk memulai bisnis karena tidak ada yang bersedia membantu saya dan saya memutuskan untuk mencari pemberi pinjaman kredit online tapi sayangnya saya scammed Dua kali dari berbagai pemberi pinjaman internasional yang diklaim pemberi pinjaman di sini, di forum ini, saya pikir pinjaman mereka itu nyata dan saya diterapkan tetapi mereka tidak pernah memberi saya pinjaman. Saya kehilangan harapan pada pemberi pinjaman di internet dan bingung dan frustrasi, sampai seorang teman saya memperkenalkan saya kepada Bapak Alexander Adrian direktur Adrian Keuangan Firm, yang berjanji untuk membantu saya dengan pinjaman dari keinginan saya dan dia benar-benar melakukan seperti yang berjanji tanpa bentuk delay, meskipun saya punya keraguan tapi hanya ingin mencobanya dan saya sangat mengejutkan pinjaman adalah transfer ke rekening bank saya. Saya tidak pernah berpikir masih ada diandalkan dan tulus pemberi pinjaman sampai saya bertemu Mr Alexander Adrian, yang benar-benar membantu saya dengan pinjaman sebesar $ 190,000.00usd dan mengubah hidup saya menjadi lebih baik. Aku tahu masih banyak pencari pinjaman luar sana, mencari tidak lebih dan menghubungi Tuhan manusia takut untuk pinjaman hari ini. Mr Alexander Adrian, peduli dan pemahamannya. jika Anda membutuhkan pinjaman mendesak atau ingin dana untuk proyek-proyek Anda cepat dan cepat, Jadi jangan ragu untuk menghubungi Adrian Badan Keuangan melalui alamat email: {adrianfinancefirm@yahoo.com} OR melalui website perusahaan: http: //adrianfinancefirm.bravesites .com /. Saya percaya dia akan membantu Anda karena ia telah membantu banyak orang di seluruh dunia, Terima kasih.

Anonymous
July 11, 2016 at 9:45 AM

URGENT GENUINE PINJAMAN TAWARAN MEMOHON SEKARANG:
Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan? pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tanpa cagaran, modal teroka, dan lain-lain .. Atau adakah anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan untuk apa-apa sebab. Kami adalah pemberi pinjaman swasta, pinjaman kepada perniagaan dan individu dalam kadar faedah yang rendah dan berpatutan kadar faedah 2%. jika Berminat untuk pinjaman? Hubungi kami hari ini di (williamsloans14@gmail.com) dan mendapat pinjaman anda hari ini.


Adakah anda memerlukan pinjaman segera atau apa-apa bantuan kewangan lain?
Kami menawarkan semua jenis pinjaman pada dua peratus (2%) kepentingan. email kami sekarang
melalui: williamsloans14@gmail.com dengan maklumat berikut

nama penuh

tarikh lahir::
negara:
pekerjaan:
jumlah pinjaman:
Tempoh pinjaman:
Tujuan pinjaman:
pendapatan bulanan:

July 18, 2016 at 4:38 PM

Selamat pagi saya Encik Richy Walters, yang mempunyai reputasi, sah dan bertauliah wang pemberi pinjaman. Saya meminjamkan wang untuk mempercayai orang layak yang memerlukan bantuan kewangan pada kadar faedah 3%. Adakah anda mempunyai kredit yang tidak baik atau memerlukan wang untuk membayar bil? Izinkan saya mengambil medium ini untuk memberitahu anda bahawa saya membantu waris dipercayai kerana saya akan gembira untuk menawarkan anda satu pinjaman daripada sekurang-kurangnya $ 5000 dan above.Please menulis dengan maklumat di bawah. Selepas jawapan yang diberikan, anda akan menghantar borang permohonan pinjaman untuk mengisi. (Tiada pemeriksaan kredit, 100% Jaminan!) Saya berharap anda akan membolehkan saya untuk menjadi perkhidmatan kepada anda. Yang benar. Hubungi kami melalui e-mel: skypebankloanfirm@gmail.com,

July 21, 2016 at 12:51 PM

Anda masih perlukan bantuan?
Emel freedomtoday2016@yahoo.com

July 22, 2016 at 12:22 PM

Halo, aku Joy Wilson, pemberi pinjaman kredit swasta, yang Anda dalam utang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? Saya sah terdaftar dan disetujui untuk mengontrol lembaga keuangan. Aku memberikan pinjaman untuk lokal dan internasional untuk semua orang yang membutuhkan pinjaman, dan dapat membayar kembali pinjaman, pada tingkat 2%. Aku memberikan pinjaman melalui transfer rekening atau cek bank juga mendukung. Tidak memerlukan banyak dokumen. Jika Anda ingin mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman reputasi kami.
Anda dapat menghubungi kami melalui Email: joywilsonloanfirm@gmail.com

July 28, 2016 at 11:06 AM

Byk org terkeliru dan byk juga auta..:)

Semasa dlm program ni mmg la tuan2 tk bolh nk apply mana2 loan.. yelah dh hutang yg sekrg pun tk terbayar ada hati nk ambik loan baru? Sendiri pikir la..

Di pihak bank pula diorg mmg tk suka ngan akpk ni sbb kcau daun.. bank tk boleh nk collect interest semaksima mungkn.. tp cuba tuan2 mintak tlg drp bank2 tersebut utk tlg selesaikan hutg2 tuan2, ada diorg nk tlg?? Takkan nya.. klau mintak restructure loan pun hanya bbrp bank yg ada skim tu, itu pun tk serendah yg akpk tawarkan..

Lg satu cuba pikir lagi.. bila dh msuk program ni, tuan2 kan ada annual salary increment n bonus tahunan, etc, so sekejap je rasa mcm gj tu cukup2 mkn tp insyaAllah lepas bbrp thn akan lega n tuan2 akn terbiasa berbelanja ikut tahap gj.. pokoknya rmai di luar sana yg berbelanja di atas tahap kemampuan

July 28, 2016 at 11:08 AM

Org dh bermasalah duit ko nk ajak buat bisnes lg... ko bolh sponsor? :)

August 4, 2016 at 4:54 AM

Apakah Anda mencari pinjaman bisnis, pinjaman pribadi, pinjaman rumah, mobil
pinjaman, pinjaman mahasiswa, hutang pinjaman konsolidasi, pinjaman tanpa jaminan, usaha
modal, dll .. Atau kau menolak pinjaman oleh bank atau keuangan
lembaga untuk satu atau lebih reasons.You di tempat yang tepat untuk
solusi pinjaman Anda! Saya pemberi pinjaman pribadi, saya memberikan pinjaman kepada
perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari
2%. Bunga. Silahkan hubungi kami melalui email
perfectpillerloanfirm@gmail.com


Terima kasih,
Mrs victoria paul.

August 31, 2016 at 6:29 PM

Kami Swasta Wang Antarabangsa Lender ini. Kami menawarkan pinjaman pada kadar yang sangat rendah sebanyak 2%. jika berminat sila hubungi kami melalui E-mel: eleazardiaz536@gmail.com untuk maklumat lanjut.
Regards, Mr Eleazar

September 7, 2016 at 11:32 PM

Kalau buat penyelesaian awal akan tolak bunga. Mcm sy dgn cimb. Sepatutnya masih ada 18k tp cimb offer utk settlement dgn hanya byr 1020 sahaja. Thn lepas sy settle. Setelah dlm progrm ni utk 6 thn. So depends pada bank. Mcm standarf chartered diskaun yg diberi sikit je.

September 25, 2016 at 12:25 AM

Adakah anda berfikir untuk mendapatkan pinjaman? Anda serius yang memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman dan pinjaman perniagaan korporat dan apa-apa jenis pinjaman pada 2% kepentingan ego, untuk maklumat lanjut sila hubungi kami melalui e-mel (veronicanelsonloan@gmail.com)

November 6, 2016 at 11:26 PM

AKPK...terbaik...memang aku kusut sebelum ni...tapi syukur AKPK banyak membantu...tq...yg merasa dah tersepit tu...pergilah...mereka bukan menyusahkan kita...tapi membantu....AKPK ni...rakan masa menangis...tq

Anonymous
November 30, 2016 at 11:42 PM

Hello,

Adakah anda sedang mencari kebebasan kewangan? adakah anda di Hutang, anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan baru? atau anda runtuh dari segi kewangan, anda memerlukan pinjaman membeli kereta atau rumah? Adakah bank anda pernah Kewangan menolak? Anda mahu untuk meningkatkan kewangan anda? mereka memerlukan pinjaman bil anda membawa? tidak melihat lagi, kami mengalu-alukan anda untuk peluang untuk semua jenis pinjaman mendapatkan pada kadar faedah yang sangat berpatutan sebanyak 3% untuk lain Untuk maklumat, hubungi kami sekarang melalui e-mel kepada: (legitfirm@gmail.com)

Adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan?
Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi?
Adakah anda ingin membeli kereta?
Adakah anda ingin untuk membiayai semula?
Adakah anda memerlukan pinjaman gadai janji?

Adakah anda memerlukan modal yang besar untuk memulakan perniagaan anda cadangan atau pengembangan? Adakah anda kehilangan harapan dan anda rasa tidak ada jalan keluar, dan beban kewangan anda masih berterusan?

Sila tidak teragak-agak untuk menghubungi kami untuk kemungkinan kerjasama perniagaan Hubungi kami melalui e-mel: (legitfirm@gmail.com) atau hubungi + 1-972-914-5244

December 6, 2016 at 9:54 AM

Sya nk tya cm mn nak daftar yer utk join,bole kita walk in je @ kena isi form atas talian,bnyak jugak nak kena isi...pening nk isi,ke saya terus ke akpk je...sy ada buat personal loan dh 4bln tuggak sebulan 860...tlg saudara yg tau jawab soalan saya.terima kasih

December 14, 2016 at 3:15 PM

hahhahhahaahahha sape ckp under akpk xdpt nk loan ape semua.....laki aq br buat loan peribadi n stil bayar akpk ok je lulus loan peribadi tu.....lau ko kene freeze acc tu sbb xikut perjanjian di tetapkn....akpk hnya bg peluang 1 kali sahaja....org dh bg peluan jgn la nk sia2'
kan....

December 16, 2016 at 7:59 AM

Berita terbaru 15/12/2016. Saya ada hutang kad kredit rm4000. Dah 10 tahun tak mampu bayar. Last third party bank call suruh bayar.

THIRD PARTY BANK@PEMUNGUT HUTANG BANK.
Baki tertunggak kad kredit rm4000
Kena bayar balik Rm9000
Atau bayar ansuran sebanyak rm250 selama 3 tahun.

SAYA MINTA TOLONG AKPK.
Jumlah hutang kad kredit setelah tolak diskaun RM 2012.00
Bayaran bulanan RM90 selama 2 tahun. Tapi saya rm100 sebulan menjadikan bayaran balik hanya 1 tahun 10 bulan.

Jika ada rezeki, bonous hujung tahun saya akan terus bayar tunai.

Tuan/puan tengok lah sendiri pengiraan diatas. Malah saya masih boleh buat loan kereta Alza.

December 16, 2016 at 8:03 AM

Berita terbaru 15/12/2016. Saya ada hutang kad kredit rm4000. Dah 10 tahun tak mampu bayar. Last third party bank call suruh bayar.

THIRD PARTY BANK@PEMUNGUT HUTANG BANK.
Baki tertunggak kad kredit rm4000
Kena bayar balik Rm9000
Atau bayar ansuran sebanyak rm250 selama 3 tahun.

SAYA MINTA TOLONG AKPK.
Jumlah hutang kad kredit setelah tolak diskaun RM 2012.00
Bayaran bulanan RM90 selama 2 tahun. Tapi saya rm100 sebulan menjadikan bayaran balik hanya 1 tahun 10 bulan.

Jika ada rezeki, bonous hujung tahun saya akan terus bayar tunai.

Tuan/puan tengok lah sendiri pengiraan diatas. Malah saya masih boleh buat loan kereta Alza.

Anonymous
December 18, 2016 at 8:08 PM

Adakah anda mempunyai masalah dengan statusnya financiall anda? Adakah anda ingin memiliki sebuah syarikat? Adakah anda dalam hutang? Adakah anda seorang pemilik perniagaan atau anda ingin memulakan perniagaan anda sendiri Kami menawarkan sejumlah besar seperti t kita Presidente Alyasaa Daburah Mutuante Saindo membro pinjaman kepada sem klein kami sehingga jika anda berminat untuk memperoleh pinjaman dari kami sila hubungi kami di alyasaadaburahlenders@gmail.com

January 3, 2017 at 5:09 PM

AKPK ni bagus. Xda buruk nya. Yg buruk ni peminjam. Dah pinjam bayar la. Kalau xmampu dah bayar, minta tolong AKPK kurang kan bayaran bulanan. Yang kurang sibuk lagi nak buat pinjaman dgn bank beli kreta la motor la buat apa? Dah la sebelum ni xdpt nak bayar. Nak pinjam lagi? Mesti la bank x bagi pinjam.

January 12, 2017 at 9:10 PM

Sy ada buat personal loan mbsb 90k dan bank rakyat 23k..bulanan utk kedua2 loan berjumlah RM 1000.. so far dah bayar cantik melalui potongan gaji ...loan dua2 bank tadi sy invest untuk business saya..sekarang dah beroperasi selama 4 tahun,cuma nampak gaya macam business dah tak boleh nak berkembang..untung pun dah cukup2 makan..agak2 boleh tak AKPK tolong dapatkan discount ke ats interest loan tersebut..berat memikirkan tenure 20 tahun utk mbsb dan 10 tahun utk bank rakyat.

January 21, 2017 at 6:43 AM

Saya dah melalui AKPK selama 8 tahun sejak dari 2009, sebelum nie hutang saya sebulan RM2600, setelah join AKPK hutang saya diturunkan kepada bulanan RM700, saya bayar tanpa masalaha, bank2 pun x call lagi menagih hutang,sekarang banyak bank saya telah habis bayar dan bayaran bulanan saya sekarang turun kepada RM380 sebulan, tahun 2017 nie saya nak setelkan semua hutang saya dan selepas semua hutang di setelkan, kita kena tunggu 6 bulan sebelum nama kita dibersihkan dari rekod CCRIS dan CTOS, sebab tu ada yang kata lepas habis bayar masih blacklist, bukan macam tu, nama kita akan ada dalam rekod selama 6 bulan selepas pembayaran terakhir, selepas 6 bulan itu baru nama dibersihkan dan anda seperti bayi yang baru lahir hehehhee

February 6, 2017 at 12:45 AM

Salam..sy ada hutang dgn aeon credit n parkson credit.personal loan Dan loan motor..adakah akpk dpt membantu sy???

Harap dpt berikn sedikit info..

Thanks

February 7, 2017 at 8:19 PM

hildabugat@gmail.com

February 23, 2017 at 12:59 PM

@bincang2u

Salam,

saya juga salah seorang peserta DMP AKPK ni.baru join dalam sebulan.nak tanya, masa awak abiskan hutang dengan CIMB tu, selepas tu awak ke AKPK semula untuk reschedule ke atau macam? saya cume difahamkan, jika nak buat bayaran lebih berurusan terus dengan bank.
.
Sebab baru lagi join, so xnampak sgt arah tu. mohon beri tunjuk ajar.

April 7, 2017 at 11:55 PM

Kalau hutang dah terlalu banyak dan akan dibangkrapkan, baik minta tlg akpk. Tp kalau setakat tertunggak tu tak payahlah jumpa akpk.

Aku dah join dan bila keluar akpk, nama masih ada dlm database bank2. Entah berapa lama nama boleh clear drpd senarai akpk tu.

Skrg masih tak boleh buat loan.

July 8, 2017 at 5:20 PM

Akpk memang bagus.cubalah.insyallah masalah selesai

July 9, 2017 at 7:09 PM

Jangan cakap saja.. buktikan dengan fakta.. setahu saya akpk tidak mengenakan cas kepada customer.. kalo cas kepada bank tu lantak la..

July 15, 2017 at 9:56 AM

Betul tuan..saya sokong

July 18, 2017 at 3:54 PM

klau kita nak apply loan rumah tp sebelum tu hutang kita dibantu oleh AKPK nanti kita dapat tak buat loan rumah tu.

July 24, 2017 at 5:23 PM

@Amirul Adham
bila pulak akpk buat untung ?
boleh explain?

August 1, 2017 at 10:24 AM

Kalau hutang courts mammoth boleh ke?

August 3, 2017 at 10:16 AM

jadi sekarang dah guna perkhidmatan akpk ke belum?

August 7, 2017 at 5:13 PM

Btlke blh membantu saudara/I?

August 9, 2017 at 11:16 AM

soleh sulaiman, kena isi borang online DMP Enrollment kena complete. mmg sgt2 lecey. time nak book appointment dah xleh plk masuk..tapi kena try jgk demi nak kurangkan hutang bulanan

August 10, 2017 at 10:05 AM

@Wan Chai setakat ni kewangan bulanan masih lagi boleh di kawal, so x der la guna khidmat AKPK ni..... ;)

August 11, 2017 at 10:27 PM

Assalamualaikum..sy ade berhutang dgn ambank sbyk 31k selama sy tak bayar loan kereta dlu...patut ke sy pergi ke akpk untuk dpt kan bantuan pembayaran semula yg dah cecah 10thun Tu...

August 15, 2017 at 11:31 PM

salam..saya dah masuk program dmp akpk dah 3 tahun, tahun lepas semua settle..saya boleh buat personal loan semula , beli kereta , beli rumah semula. apa yang untung masuk akpk ni, sampai skrg saya x pernah isi minyak, beli barang pakai kredit kad...selama 3 tahun akpk mendisplinkan saya..Ni saya nak cerita sikit. loan kita semua adalah merujuk kepada CCRIS report...kalau masuk program akpk dalam ccris report tu pada semua hutang bank ada di tulis di bawah penyusunan semula oleh AKPK, jadi kalau dah settle , call je bank suruh delete rekod tu dari CCRIS bank negara...terus nama kita clear mcm baru start keje..hehehe

August 23, 2017 at 2:01 PM

Betul

August 25, 2017 at 12:39 PM

Saya pernah dlm akpk..dan dah settle akpk..tiada masalah apply loan selepas habis program akpk..bagus sebenar nya akpk ni.dan dlm masa yg sama kita di paksa utk tidak menambah hutang dgn buat loan.

August 30, 2017 at 1:28 PM

Sy nk abis thn depan buat program dgn akpk ni..x nmpk plak diorg mkn interest..kurang adalah..haha..jgn ckp jer bro klu x tau..diorg bukan along k..diorg cuma nk tolong..😊😂

August 30, 2017 at 1:31 PM

Saya habis tahun depan program dgn akpk ni..xda plak makan interest..kurang lg ada..haha..diorg bukan along bro..diorg cuma nk tolong 😊

August 30, 2017 at 1:42 PM

Bila ada akpk..CCRIS akan keluar K bila apply loan..biasa nyer ape2 report yg keluar dlm ccris akan clear dlm tempoh 12bln(sethn).. Contoh klu encik habis byr akpk bulan 5 thn ni..ccris encik akan clear 12 bulan akan dtg..lepas tu br lah blh try buat loan..jgn kejap2 cuba buat loan sbb klu reject semua tu keluar record dlm ccris yg encik pernah kena reject..dan kena lah tgu lg spai record tu clear..br blh buat loan lg..

Harap maklum

September 4, 2017 at 4:23 PM

Aku da setel isi borang. Tp nk book appointment xbleh plk. Knpe ye?

September 19, 2017 at 12:24 PM

nak tanya satu je..
contoh loan dgn bank selama 5 tahun sekian2 amount.
then xmampu nak bayar loan bank..
kalau apply akpk, perlu bayar kat akpk tu 5 tahun jugak ke atau lebih tahun?

October 12, 2017 at 12:19 AM

Assalamualaikum,

Saya dah join AKPK for about quite sometime maybe almost 2years. Besides AKPK, saya ada membayar untuk kereta atas nama wife (sekarang sebab wife sudah tidak bekerja. Kereta dibeli semasa wife bekerja).

Sekarang gaji saya memang ada banyak beza dari awal2 join AKPK sebab ada tukar kerja. Adakah pihak bank akan memberi kelonggaran kalau saya cuba untuk apply loan kereta since sekarang memang saya yang bayar isntallment kereta.

Let say sekarang saya membayar kereta about RM1300 and I want to change to a car for lower monthly.

Ada sesiapa yg experience x? Saya macam ada pernah nmpak yang bank still ada luluskan permohonan pinjaman walaupon dah enrolled AKPK.

Mohon pencerahan.

October 15, 2017 at 9:22 AM

BERITA BAIK

Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk bermula?
Saya pengarah Nadira Muhammad Loans Limited,
Perkhidmatan pinjaman Nadira Muhammad adalah lesen kredit pelaburan undang-undang, kami menawarkan
Pinjaman kepada Individu dan perniagaan dan menyediakan
Perkhidmatan dan pelaburan yang boleh dipercayai untuk tahap pelanggan / calon
Dengan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 2%, dengan jumlah minimum pinjaman dari
(3000 $ / € / Rp) untuk jumlah pinjaman maksimum ($ 700 miliar $ / € / Rp) dengan
Tempoh 1 tahun hingga 25 tahun. Hubungi kami dengan syarikat
E-mail di: Nadiramuhammadloancompany@gmail.com

Misi syarikat ini adalah untuk menyediakan individu dan syarikat
Pertubuhan diri sendiri
Memenuhi keperluan mereka, berharap dan membantu meningkatkan jiwa kita
Dan komuniti mereka. Perlu pinjaman prom? Sekitar
48 jam perkhidmatan penuh untuk pelanggan kami.

Saya berharap dapat bertanya kepada anda secepat mungkin untuk bermula
Seketika, kami bersedia untuk melayani anda
Cari pinjaman yang berminat untuk mengisi borang permohonan di bawah gaji

October 29, 2017 at 9:33 PM

Klu ada surat perlepasan dari bank rasanya dh boleh bt apa2 loan wlpn dlm rekod ccris masih belum clear...surat dr bank yg paling penting

October 29, 2017 at 9:37 PM

Berapa lama nama clear dalam rekod ccris...klu kita ada surat perlepasan dri bank(surat fuel setelment) boleh apply balik x apa2 loan..saja tanya

December 7, 2017 at 8:20 PM

Tuan kerja government ker private? Tq

December 20, 2017 at 3:04 AM

Klien yang terhormat, kami siap membantu memastikan pinjaman Anda turun ke akun Anda dengan benar, tapi kami perlu saling percaya sehingga kami bisa melakukan bisnis yang baik bersama.

December 29, 2017 at 11:49 AM

Saya ialah bekas pengguna AKPK. Sepatutnya kalau ikut jadual..tempoh pmbyaran htang sy ialah selama 7 tahun. Tp rezeki ni kita tak boleh nak teka kan. Alhamdulillah sy settle lepas setahun 7 bulan di bawah prog AKPK.

Sharing selama sy menjalani program AKPK :
1. Ia satu nikmat yg sangat indah di saat kita sdg dlm keterdesakan. Bank collector call almost 3 times per day. Ugut mcm2. Bila enroll dgn AKPK, alhamdulillah tenang. Dan kita dpt byr hutang dgn lbh teratur. AKPK akan adjust installment kita hingga tahap yg plg minima yg kita mampu. Trma kasih AKPK.
2. Setelah settle kan AKPK, sy dptkan penyata bebas hutang dari bank dan sy buat loan peribadi. Alhamdulillah lulus. Loan kereta on the way skg. Tp agak payah skit sbb sy ada 1 keta yg x hbs ccm lagi. Bank x tgk sgt status AKPK kalau dah setel byr. Mereka hny tgk kelayakan gaji.

So kesimpulannya..siapa yg terdesak dikejar bank collector..masuklah dlm program AKPK. sy dah cuba. Saya dah setel. Alhamdulillah lpas ni akan lbh berhati2 dlm berbelanja ��

January 27, 2018 at 8:55 PM

Sy nk tanya lah...sy ada hutang bawah 10 k..dalam 8k je..sy skg masih guna khidmat akpk.. So bila dah selesai hutang dgn akpk, mmg x lepas buat loan kereta, personal atau rumah ke?? Dan jika sy klua dari program DMP.. Dan tros buat pembayaran melalui bank yg sy hutang tu, adakah nama sy kembali clear?? Tolong beri penjelasan yea...tq..

March 5, 2018 at 10:07 AM

Selamat pagi..saya nk tanya AKPK ada menyediakan perkhidmatan membuat personal loan x.?? Baru2 ni sy cek nma sy ada dlm CTOS..total tersebut hnya rm1000 je..

March 5, 2018 at 10:08 AM

AKPK ada perkhidmatan membuat personal loan ke.??

March 7, 2018 at 12:23 PM

hye..

Mohon pencerahan bg yg ada pengalaman..

if dah dpt notice for bancruocy still bley refer AKPK?

AND

if kite ade ASB loan boley refer AKPK?

TQ SO MUCH

March 22, 2018 at 12:08 PM

@Faizan Hamdan

March 24, 2018 at 5:11 PM

Klo rumah kita duk sewa pon die nk sita ke

March 29, 2018 at 11:06 PM

Halo,
Kami adalah Mayfield Investment Trust Ltd, sebuah syarikat pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang hayat. Adakah anda memerlukan pinjaman dengan segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lebih banyak lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu. Kami memberi pinjaman kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur pada perniagaan dengan kadar 3%. Kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang berminat. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di:
(startuploanfirm@gmail.com)

April 4, 2018 at 7:01 PM

Pengalaman saya join AKPK Mac 2011 dan dapat setel semua hutang kad kredit terus dengan bank pada April 2018.

Setelah berbaki hutang 30% pada hujung 2017 saya berjaya dapatkan pinjaman kereta RM120k.

Pemerhatian:
1. Terpulang kepada budi bicara bank untuk luluskan pinjaman walaupun di bawah AKPK

2. Kemungkinan faktor2 yang diambilkira oleh bank:
- Jumlah & Baki hutang
- Pembayaran balik yang konsisten
- Jumlah pendapatan bulanan vs liabiliti. Dalam kes saya saya tiada apa2 hutang dengan bank selain dari yg dibawah AKPK.

AKPK dapat beri ruang bernafas dan ketenangan (tiada panggilan2 dari bank/pemungut hutang)

Hubungi bahagian pungutan (collection department) bank masing2 utk dapatkan jumlah tertunggak dan baki yg perlu dibayar kalau buat 'full settlement'.

Bayar jumlah 'full settlement' (biasanya jumlah adalah kurang dari baki sebenar), bank akan memaklumkan kpd AKPK dan pastikan anda dapatkan surat pelepasan dari bank.

Ada bank tidak memaklumkan kpd AKPK selepas hutang diselesaikan. Sentiasa minta surat pelepasan dari bank dan hantar sesalinan kpd AKPK utk kemaskini.

May 12, 2018 at 9:45 AM

Salam..sy ada hutang dgn bank rakyat dan aeon..dan tanggung hutang kereta isteri..yg xbekerja dh..bleh kah sy join akpk untk urus blk semua2 hutang untuk kurangkan kadar bayaran bulanan

July 5, 2018 at 10:13 PM

Sy pon buat under akpk..sy sbg penjamin utk loan kereta ibu sy...46k hutang trtungak..bank hari2 dok keja sy sbb sy penjamin...sy minx tlg bank utk minx byr bulan2 bank xnak selagi sy x byr pendahuluan sbyk 11% dri hutang ibu sy...buat rayuan pon bank xlayan..last2 jln akhir sy pegi akpk bincg..hutang dri 46k sy cuma byr 26k bulan2 rm230 jer....klau bank minx bulan2 500 skali dgn pendahulua 11%

July 12, 2018 at 2:01 PM

Salam..mcm mna nk daftar online akpk?

July 21, 2018 at 2:16 PM

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera. Saya baru mengalami kemalangan (motorsikal kes langgar lari dan yang lari tak dapat dikesan). saya bekerja sendiri. Sekarang saya tak boleh bekerja. Patah tulang paha dan tangan. Saya hutang Aeon kreadit (prsonal) baki 18k. Apa yang patut saya buat? Terima kasih saudara saudari.

July 26, 2018 at 12:03 AM

Nasihat sy sapa2 yg htang kad kredit bawah 6k tp naik berganda2..Jgn trus ke Akpk sebaiknya pergi bincang dgn bank dulu..Mcm sy htang 14k bank bg diskaun cuma bayar hutang asal rm5k..dlm masa 6bln wajib kna bayar ikut list cuma bln prtama tinggi rm1300..last trmsuk cas proses jd rm5600 jimat bnyk dari 14k..Kad yg pertama bank lain proses dia hmpir sama cuma bleh bayar 10bln..Sblum bincang dgn bank sebaiknya bg ada modal 3k bnyk lg bgus..sbb klau trkantoi tk byar dikira langgar syarat automatik batal hutang jd bnyk sperti asal..

August 18, 2018 at 2:34 AM

Tp yg menjadi maslahnya bila join akpk ni, kita xtaw bpa baki yg perlu kita jlskan....just byr jer bln2 tp xtaw baki yg tgl...bila g akpk diorg just bg nmber fon org yg handle hutang kita tu ja...xpnh pun hantar penyata , nk cek pun susah...

August 18, 2018 at 2:37 AM

Diorg xpernah pun habtar penyata bpe yg dh dibar n baki....mcm mna nak semak ek?

September 27, 2018 at 9:39 AM

Selamat pgi ..saya ada masallah tentang kad kredet.kad ada 2..macam mna cara nak selesaikannya...

December 7, 2018 at 12:18 AM

Assalamualaikum semua,sy mohd noor(tentera),sy mohon bantuan kpd yg pakar,sy ada hutang bank muamalat 45k- bulanan rm 716(10 tahun),hutang kereta masih 52k-blanan rm 873(9 tahun) dan masih tertunggak 4 bulan sbb x lepas nak byar...Hutang koperasi 50k bulanan rm 1678(3 tahun) hutang along rm 2,500 setiap bulan bunga (rm 500)gaji bersih di tangan rm 450,x ckup utk peribadi,persoalan sy sekiranya sy join akpk adakah semua hutang sy akan dikurangkan... Mohon kepada yg pakar.. Utk jelaskan.

December 24, 2018 at 3:20 PM

Selamat petang semua
Kalau tidak dapat bayar Akpk dlm bulan ini sb ada masalah tetapi bulan depan baru bayar AKPK boleh pertimbang kah atau diorang terus bagi out sistem Akpk?
Ada sesiapa yg ada maklumat?
Tq

Post a Comment